۱۳۹۰ شهریور ۹, چهارشنبه

کلاسهای عدالت دانشگاه هاروارد

<div style="direction:rtl;text-align:right">کلاس عدالت هاروارد</div>:


گمان نکنم درباره کلاسهای عدالت دانشگاه هاروارد اینجا حرف زده باشم. من خودم اولین بار روزهای آخر دانشگاه همین چند ماه پیش با آنها آشنا شدم. دوست خوبی هفته ای یک بار جمعی تشکیل داده بود و درباره این کلاسها حرف می زد. من به دلایل کاری نتوانستم در همه آنها شرکت کنم ولی همه ویدوئو ها را دیدم. پروفسور مایکل سندل از دانشگاه هاروارد کلیه دوازده قسمت کلاس "عدالت" ی که در دانشگاه درس می دهد روی اینترنت گذاشته است برای همه ما که ببینیم. اینکه من سالهاست بزرگترین سوالم اخلاقیات است و مدتهاست به این نتیجه رسیده ام عدالت یک مفهوم کاملا افسانه ای است دلیل خوبی بود که حتی در روزهایی که خیلی سرم شلوغ بود هم این ویدیو ها را نگاه کنم.


درباره شان حرف خواهم زد.


اگر مثل من همیشه به مفهوم عدالت و اخلاق فکر می کنید و فلسفه دوست دارید حتما ویدوئو ها را ببینید. ولی یک چیز یادتان نرود. پروفسور سندل در همان جلسه اول می گوید: این کلاس باعث می شود شما درباره چیزهایی که تا به امروز برایتان طبیعی بوده است فکر کنید و در بسیاریشان شک کنید. این کلاس کار ساده ای نیست....


اینجا



پی نوشت:


می دانی ... روزهای بی تو برایم بی معنا شده است؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

یک گوشه دنیا

 کشوری یک گوشه از دنیاست که فراموش شده یک گوشه از دنیاست که حتا خدا هم اونو فراموش کرده یک گوشه از دنیاست که مردمش وجود ندارن هیچ دعایی به آ...