۱۳۹۰ شهریور ۶, یکشنبه

دادستان تهران از آزادی صد تن از زندانیان سیاسی خبر داد




<div style="direction:rtl;text-align:right">دادستان تهران از آزادی صد تن از زندانیان سیاسی خبر داد</div>:











جــرس: دادستان عمومی و انقلاب تهران از موافقت رهبری با عفو صد تن از زندانیان جرائم امنیتی خبر داد، که به ادعای او "ابراز ندامت و پشیمانی کرده اند."



به گزارش فارس، عباس جعفری دولت‌آبادی مدعی شد: "عفو این دسته از محکومان بر اساس تقاضای عفو ارائه شده و نیز ابراز ندامت و پشیمانی از ارتکاب جرائم ارتکابی توسط آنان صورت گرفته است."



دادستان تهران افزود: بر اساس موافقت رهبری تعداد صد نفر از محکومان جرائم امنیتی مشمول عفو شده‌اند که از این تعداد هفتاد نفر آنان شامگاه شنبه (پنجم شهریور) از زندان آزاد خواهند شد.



خبرگزاری فارس نوشته است که برخی از این یکصد زندانی مشمول عفو، افرادی هستند که در جریان اعتراضات سال ٨٨ نقش داشته و به همین دلیل توسط دستگاه قضایی محاکمه شده بودند.



هنوز از جزئیات این رخداد و صحت و سقم آن، خبری منتشر نشده است.



در جریان حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری، هزاران تن دستگیر شدند، که جمع زیادی از آنان بعد از ماهها بازداشت در سلولهای انفرادیِ بازداشتگاههای وزارت اطلاعات، سپاه، نیروی انتظامی، قوه قضائیه، بسیج و ارگان های مشابه، به حبس و تبعید و جریمه و شلاق و محرومیت از حقوق اجتماعی و ... محکوم شدند.





در همین رابطه کلمه نوشت:
تعدادی از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین در آستانه عید فطر آزاد شدند.
براساس این گزارش، احسان عبده تبریزی، لاله حسن پور، زهرا جباری، کیوان فرزین، امیراصلانی، سورنا هاشمی، محسن غمین، محمد پور عبدالله، ارسلان ابدی از جمله زندانیان سیاسی هستند که دیشب آزاد شده اند.

تعدادی از این زندانیان سیاسی دوران حبس شان در چند هفته آینده به پایان می رسید و تنها چند هفته زودتر آزاد شده اند و تعدادی دیگر از زندانیان آزاد شده همچون احسان عبده تبریزی که سابقه موثر کیفری نداشته و نیمی از دوران محکومیت خود را نیز گذرانده اند، طبق قوانین ایران می توانستند از حق آزادی مشروط استفاده کنند.

سوسن تبیانیان، اکرم حیدریان، سما شاملو، فاطمه درویش، رضا بهزادیان نژاد، حمیدرضا نجومی، ابوالفضل قاسمی، کوروش قاسمی، آرتین غضنفری، غلامرضا آزادی، میثم رودکی، امیرحسین قنبری، امید شریفی دانا، بهنام انصاری، روح الله میرزاخانی، مسعود یزدچی، محسن مختاری از دیگر زندانیان سیاسی هستند که آزاد شده اند.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

یک گوشه دنیا

 کشوری یک گوشه از دنیاست که فراموش شده یک گوشه از دنیاست که حتا خدا هم اونو فراموش کرده یک گوشه از دنیاست که مردمش وجود ندارن هیچ دعایی به آ...