۱۳۹۵ تیر ۲۷, یکشنبه

فرهنگی دیگرگونه

فرهنگ همچون نخل است اگرچه ریشه مهم است اما نخل بی سر نه به بار می نشیند و نه بر

خانمها آقایان به فرهنگ دوهزار و پانصدساله (و بیشتر) ما خوش آمدید. این چند روز شما را با گوشه ای از این فرهنگ غنی آشنا می کنیم:
من بر مرده ریگ پدرانم ایستاده ام و بر سر غارت و چپاول بزرگان فرهنگ و آثار باستانی کشورم فریاد میزنم . از چپاول آثار تخت جمشید تا دزدیده شدن آثار کمال الملک، از بی توجهی به موزه ها تا بی عنایتی به آثار زیبای هنرمندان معاصر، من بر این همه مویه می کنم.
من بر گور پدرانم ایستاده ام و همچنان که فریاد میزنم به خودم و آنان میخندم و که در گذر زمان چه بر سر فرهنگ و گور و میراث شان آمده که امروز من با ادعای فرهنگ چند هزار ساله چنان آبرویی از ایران برده ام که پرسش منما. صفحه ی هر ایرانی و خارجی معروف و مشهوری که باشد با فحش های آب کشیده و نکشیده مزین می کنم و بعد هم مدعی فرهنگ ایرانی اسلامی می شوم. در هر دعوایی چه به ایران مربوط باشد و چه نباشد شرکت می کنم و با فحاشی و بی نزاکتی آبروی نداشته ی خود را که نه از آبروی ایران مایه می گذارم.
من بر گور پدرانم می خندم و ادعای ایرانی اسلامیم سقف آسمان مجازی را پاره کرده و فرهنگی دیگرگونه معرفی کرده

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

یک گوشه دنیا

 کشوری یک گوشه از دنیاست که فراموش شده یک گوشه از دنیاست که حتا خدا هم اونو فراموش کرده یک گوشه از دنیاست که مردمش وجود ندارن هیچ دعایی به آ...