۱۳۹۲ فروردین ۱۴, چهارشنبه

سفر به شیراز 4

روز بعد ساعت 8 بیدار شدم و رفتم خیابونای اطراف رو گشتم جالب بود بعد صبحانه خوردم و دوستم ساعت 11 بود که منو برد سمت پاسارگاد خیلی خوب بود واقعن بهم خوش گذشت . در بازگشت به تخت جمشید رفتیم اما اواخر دیگه از کمردرد داشتم می مردم. به روم نیاوردم چون دوستم ناراحت میشد وقتی برگشتیم شهر به یه دوست قدیمی دیگه ملحق شدیم.
دوستی که سه سال بود از وضعیت من خبر داشت و با این که همدیگر رو ندیده بودیم اما واقعن به من لطف داشت. توی سختی ها ، توی بدبختی ها، وقتی حسابی داغونی ، نیاز نیست کسی حتمن در کنارت باشه تا محبتش رو درک کنی همین که توی همین دنیای مجازی کنارت باشه و بهت قوت قلب بده تا روزهای سختت رو تحمل کنی خودش بهترین دوستیه. توی این سه سال خیلی چیزا رو تجربه کردم و هیچ کس به اندازه ی این دوستم به من قوت قلب نداد . به خصوص که بلیت سفرم رو همین دوستم تهیه کرده بود . به هر حال از دیدنش خیلی خوشحال شدم و با هم به یه دیزی سرا رفتیم و برای شام دیزی خوردیم :))))
صبح بیدار شدیم و به ارگ کریم خان رفتیم قشنگ بود و کلی لذت بردیم بعد به مسجد وکیل و بعد از اون به گرمابه ی کریم خان رفتیم . گرمابه ی کریم خان در کنار بازار کریم خان قرار داره و به تازگی مرمت و بازسازی شده. در قسمت ورودی مجسمه هایی هست که نشان دهنده ی قشرهای مختلف جامعه در اون دوران هستند و برای هر کدام از اونها صدایی گذاشتند تا فضا طبیعی تر جلوه کنه . خیلی باحال بود مخصوصن صدای خان و مباشرش یا صدای ذکر گفتن قلندر یا سید و غیره بعد وارد حمام می شویم که باز هم مجسمه ها یی هست که لنگ پیچیده اند و فضا از دودی مصنوعی پوشیده شده که نشان از بخار حمام باشد و باز هم صدای انسان ها . عالی و جالب بود من که خوشم اومد.
از گرمابه به بازار وکیل رفتیم جالب بود و برخورد آدمها بسیار خوب و مهربون راستش بین خودمون باشه رفتار شیرازی ها نسبت به اصفهانی ها خیلی بهتر بود. اواخر دیگه بریده بودم که دوستم پیشنهاد کرد که به رستوران بریم. واقعن داغون شده بودم دوستم هم فهمیده بود برای همین به هتل برگشتم. بعد از کلی قرص و دارو و یه مقدار دراز کشیدن یه ذره بهتر شدم و رفتیم برای آخرین بار حافظیه و دروازه قرآن و مقبره ی خواجو. خیلی خوش گذشت جاتون خالی
صبح روز بعد وسایلم رو جمع کردم و پول هتل رو دادم و با هم به پارک ارم رفتیم. خیلی قشنگ بود و من ........
سخته از جایی که کلی بهت خوش گذشته دل بکنی
سخته از رفیقی که این همه رفاقت رو در موردت تموم کرده جدا بشی
سخته از شهری به این زیبایی بری
اما
شیراز گذشت

یک گوشه دنیا

کشوری یک گوشه از دنیاست که فراموش شده یک گوشه از دنیاست که حتا خدا هم اونو فراموش کرده یک گوشه از دنیاست که مردمش وجود ندارن هیچ دعایی به آ...