۱۳۹۰ شهریور ۱۵, سه‌شنبه

یارانه ای که از جیب ما می رود


<div style="direction:rtl;text-align:right">پس دولت قرار است چه کار کند؟</div>:
یک خودروی سواری از تهران تا کرمانشاه چیزی حدود 2000 تومان هزینه عوارض راهداری پرداخت می‌کند. در این سفر آخری که رفتم پرسشی به ذهنم رسید:




با اجرای طرح حذف یارانه‌ها، تنها حدود 20میلیارد دلار از نزدیک به 100 میلیارد دلار* درآمد سالانه نفتی به صورت مستقیم به مردم پرداخت می‌شود. (اینجا+) یعنی من بجز این مبلغ نقدی هیچ یارانه دیگری نمی‌گیرم. هزینه هرچه را که مصرف می‌کنم (از بنزین و اتوبوس شهری گرفته تا آب و برق و گاز و نان) تمام و کمال پرداخت می‌کنم. علاوه بر این مالیات هم می‌پردازم. پس دولت ما نه تنها یارانه نمی‌دهد، بلکه مثل همه کشورهای جهان مالیات می‌گیرد و البته یک درآمد حدود 80 میلیارد دلاری هم از پول نفت دارد. حالا پرسش من این است:




چرا هزینه راهداری را هم من باید بپردازم؟ دولت حتی اگر قرار نیست با مالیات دریافتی و پول نفت جاده بسازد، پس قرار است با پول‌هایی که می‌گیرد چه کار کند؟




پی‌نوشت:


* قیمت نفت حدود 80دلار است(+) و ایران روزانه بیش از 3.5 میلیون بشکه نفت تولید می‌کند(+).


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

یک گوشه دنیا

 کشوری یک گوشه از دنیاست که فراموش شده یک گوشه از دنیاست که حتا خدا هم اونو فراموش کرده یک گوشه از دنیاست که مردمش وجود ندارن هیچ دعایی به آ...