۱۳۹۵ خرداد ۱۴, جمعه

اسلام واقعی، خمینی واقعی، ایران واقعی...

از همان سال های ابتدایی اسلام شروع شد. هنگامی که مهاجران ، انصار را مسلمان واقعی نمی دانستند و برعکس. از همان وفات پیامبر که عده ای ابوبکر را خلیفه میدانستند و عده ای خود را. و از ابتدای انقلاب که اعراب ما را مسلمان نمیدانستند و برعکس.
در ایران از همان ابتدای انقلاب که عده ای به نام اسلام تیغ میکشیدند و می زدند و بقیه اسلام واقعی را این نمیدانستند. پس از فوت خمینی هم اسلام واقعی متفاوت شد هم خمینی واقعی: راه امام این نبود یا حرف امام آن نبود. خمینی این را نمیخواست یا...
تا سال 88 که بسیاری از مسائل آشکار شد و جامعه با چهره بی پرده ی حکومت اسلامی مواجه شد. شاید از آن زمان بود که بسیاری از کسانی که اعتقاد راسخی به اسلام، خمینی و حکومت اسلامی داشتند در اعتقاد خود متزلزل شدند. عده ای به کل آن را انکار کردند و عده ای دیگر در صدد توجیه آن برآمدند.
حال در صدر مسئولان نظام و حتا در نوادگان خمینی نیز این توجیه و توضیح مشاهده میشود و حتا تا جایی که در این روزها دو نوه ی خمینی در دو برنامه ی مختلف دو چهره ی متفاوت از خمینی را به نمایش می گذارند. خمینیِ سید حسن با خمینیِ برادرش علی متفاوت است اما هردو یک خمینی هستند.
سیدحسن خمینی پدربزرگ داخل خانه را به تصویر میکشد. پدربزرگی که خشونت های خارج از خانه را پشت در گذاشته و وارد خانه شده است. پدربزرگی که بین فرزندانش با محبت است گرچه حرفی از فرزندان سید مصطفا نمی زند. اما مهربان است و مهربانی را دوست دارد. این همان تصویری است که فرزندان داماد خمینی، آقای اشراقی هم بر آن اصرار دارند اما علی خمینی تصویر اجتماعی پدربزرگش را به تصویر می کشد: تصویر مردی که به خاطر مصالح جامعه!!! در سالهای شصت اعدام می کند و تمامی کسانی که اعدام شده اند مستحق اعدام می داند و در صورت اعدام نکردن امنیت جامعه را به خطر می انداختند.


اسلام  واقعی کدام است؟ خمینی واقعی کدام تصویر است؟ و ایران واقعی کجاست؟؟؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

یک گوشه دنیا

 کشوری یک گوشه از دنیاست که فراموش شده یک گوشه از دنیاست که حتا خدا هم اونو فراموش کرده یک گوشه از دنیاست که مردمش وجود ندارن هیچ دعایی به آ...